9 Aralık 2012 Pazar

Amway

Suan garip bir "kullanilmislik" hissi ile karsi karsiyayim. Nasil bir duygu oldugunu tarif edemem, bizzat yasamaniz lazim. Gel gor ki yasama ihtimaliniz o kadar da zor degil, sizin de karsiniza cikabilir size bu duyguyu yasatacak insanlardan.
Olay aslinda benim annemle babam yaslarinda olan, uzaktan bir akrabamin "Canim, musaitsen sana gelecegiz" demesi ile basladi. Bende bir saskinlik, pazar aksami beklenmeyecek bir telefon. "Tabi ne demek, bekleriz" dedikten sonra telefonu kapattim ve 1saat icerisinde, zaten kendimizi ders calismaya ve dinlenmeye adamis oldugumuz pijamali bir pazar gunu oldugu icin b.k goturen evi bal dok yala kivamina getirdim akabinde pastaneye kosup cesit cesit karbonhidrat bombalari kaptim geldim, cay koydum ve misafirlerim geldi... 
Teyze ve amca ciftinin yaninda bir de bayan var tanimadigim. Uc kisi geldiler oturdular basladilar "Amway" urununu ovmeye. Arkasindan da beni uye yapmak icin geldiklerini soylemezler mi? 
Ben o an bunu normal karsiladim, yogun calistigim icin ugrasamayacagimi soyledim, eger boyle bir maksatlari da varsa bunu aşıp havadan sudan konusup caylarimizi icme asamasina direkt olarak geçmek icin. Yanlarindaki kadin tecrubeli tabi, 7 yildir bu işi yapiyormus, pirlanta lidermis. Dinledi dinledi dinledi sonra mevzuya girdi, bir acti agazini iki saat boyunca susmadi. Susta motorun sogusun diyecektim. 
Beni potansiyel uye gormusler anladigim kadari ile, konusmalardan bunu cikardim. Daha faturalarimi takip edemiyorum ben ayol. 
Zaten onca yaptigim izzeti ikramlarda bosa gitti, kadinlar bir seye dokunmadi, lider konusmaktan firsat bulamadi zaten. 
Eger olaylar şöyle gelişseydi hic rahatsiz olmazdim; elimde bir egzama sikayeti olsaydi, dogal bir omega-3, vitamin destegi arastirsaydim veya evimde "dogal" camasir deterjanina ihtiyac duysaydim (kimyasalin dogali nasil oluyor onu anladim, uye olup nasil baskalarinin sirtindan para kazanildigi kismindan oraya firsat gelmedi) ve bana bu urunleri tavsiye etselerdi, bende kullanip memnun kalsaydim, sonra %30 daha dusuk odemek adina uye olmak isterdim...
Hayalkirikligim ve kullanilmislik hissim bundan iste...

Hiç yorum yok: