12 Aralık 2012 Çarşamba

Doğal Beslenmek zor mu?

Canan Karatay'ın kitabını okuduysanız eğer doğal beslenme ile ilgili epey bir araştırma içerisine girmişsiniz demektir. Soğuk sıkım zeytinyağını nereden bulabilirim, köy yumurtasını nereden bulabilirim, ilaçsız hormonsuz sebzelere nereden ulaşabilirim, organik demek ne demek...

İpek Hanım'ı takip ederseniz doğal yiyecekler veya ülkemizdeki tarım sektörü hususlarında epey bir bilgileniyorsunuz. Ben seviyorum buradan gelen yiyecekleri, güveniyorum da kendilerine.

Geçen günlerde 2. kez sipariş verdim.

Kendisi gayet girişimci, tuttuğunu koparan bir kişiliğe sahip. İstanbul’da doğup büyümüş, sonrasında karmaşadan kaçmak adına Aydın’a yerleşmiş ve bir takım girişimciliklerden sonra adına emeklilik dediği Nazilli’de ev yaptırarak İpek Hanımın çiftliğini kurmuş. Bağ bahçe ile ilgilenirken bulduğu her şeyi fazla fazla ekmiş, kesmeye kıymadığı bir çok tavuk yetiştirmeye başlamış. Her halde bende böyle olurdum :) neyse elindeki sebzelerden İstanbul’daki eşine dostuna yollamaya başlamış, sonra ücretsiz bir şekilde gönderilmesinden rahatsız olan eş, dost ücretini ödemekte ısrar etmişler ve tavsiye üzerine, kulaktan kulağa sadık müşteriler edinmiş. Sadık müşteri edinmesindeki en büyük etkenin dürüstlük olduğunu düşünüyorum ben. Çünkü Pınar Hanım size ürünlerinizi gönderiyor, siz ne zaman müsait olursanız paranızı o zaman kendisine havale yapıyorsunuz. Ürünler gitsin para geldi mi kaygısı yok, tabi bu kısmı nasıl idare ediyor bilmiyorum büyük başarı. Yanında 50’den fazla köylünün sigortalı olarak çalıştığını okumuştum. Üretilen ürünlerin hiç birisine organik demeyi sevmiyor. Çünkü ürettiği ürünler tamamen ata tohumundan üretiliyormuş, ilaçsız, katkısız. Organik ucu bucağı belli olmayan bambaşka bir mevzuu.

Kendisine mail atıyorsunuz, sizi listesine ekliyor ve her cumartesi köyde, çevrede, Türkiye’de veya kendi anıları ile ilgili olan bitenler hakkında bizlere mail atıyor. Aynı zamanda güncel liste gönderiyor, siz bu listeden çiftlikte neler olduğuna bakıp ona göre sipariş veriyorsunuz. Fiyatları vs.hepsi bu Excel listesinde yer alıyor.

İlk siparişimde yumurta, zeytinyağı, domates, kırmızı pul biber, tahin helvası, sebzeler ve hatırlamadığım başka bir şeyler daha sipariş etmiştim. Zeytinyağı mükemmel, hakiki soğuk sıkım zeytinyağı Canan Karatay’ın tavsiye ettiği şekilde, yumurtaların bazıları kırılmıştı bu nedenle çok üzüldüm bir daha sipariş vermemeye karar verdim, bu arada kırılanların parasını almıyorlar. Tahin helvası nefisti, bir ara tahinde almayı planlıyorum.
Bu sefer siparişimizde biber, domates falan sebzeler, iki şişe zeytinyağı :) güllü sabun (kokusu nefis), zeytin siparişleri verdim. Kollarım kopuyordu, eve zor taşıdım.

Sabah kıtır kıtır bibere zeytinyağı ektim :) Karatay diyeti ile tanışmak benim için bir dönüm noktası diyebilirim, yaşamımız içerisinde nasıl yanlışlarla beslendiğimizi çok net yaşayarak görmüş oldum. Artık markete mecbur kalmadıkça gitmiyorum, çünkü fabrikadan çıkan gıdalar tamamen yasak, doğal beslenmek şart bu diyette. Çok değil bir hafta içerisinde yüzünüze renk geldiğini görüyorsunuz zaten. Polikistik over sendromu tamamen bitti! benim için en mutluluk verici yanı bu. Hızla ve sadece yağlardan kilo verdim, inceldim. Hayatıma sporu dahil ederek daha mutlu oldum. Kocişimin 16 kilo verdi iki ay içerisinde...

Doğal beslenmek biraz disiplinle hiçte zor değil.

Hiç yorum yok: