9 Mart 2013 Cumartesi

Benim sevgili tripodum


Yarı profesyonel veya profesyonel bir fotoğraf makinesine sahipseniz, belli zaman sonra bir tripoda ihtiyaç duyuyorsunuz.
Benim şuanda en çok ihtiyaç duyduğum konular; Gif yapmak, gece çekimleri (kaçınılmaz) ve kendi kendimi çekmek içindi :)
İlk işim, Hayyam İş hanında bulunan bütün fotoğrafçıları arayıp kafamda iyi kötü oluşan Mafrotto marka bir tripotu sormaktı. Hangisi daha ucuzsa oraya gidip almayı düşünüyordum. Bir dükkandaki bey beni Şahabettin Pamuk’a yönlendirdi, en ucuza buradan alırsın dedi ve telefonunu verdi. Orayı aradığımda Şahabettin Bey, ilgilendiğim tripotu önermedi, benim haberim yok böyle bir tripoddan dedi :) ve bana uzun zaman işimi göreceğini düşündüğü, pro olan ama çok çokta pro olmayan Slik 340 DX’i marka tripodu önerdi. Bir çok özellik bakımından benim sorduğum tripoddan daha iyiydi ve fiyatı da aynıydı. Telefonda uzun uzun konuştuk, sıkılmadan etmeden istikrarlı bir şekilde bana yardımcı oldu, her soruma sabırla yanıt verdi kendisi. Telefonu kapayınca aklıma yatmıştı ama fazla yardımsever olması bende şüphe uyandırmıştı. Nette biraz araştırdım, ekşisözlükte övgüyle bahsetmişlerdi. Birkaç yerde daha olumsuz bir yorum görmeyince zaten karar vermiştim bunu alacağıma.

Yeri Hayyam’da değil, Ankara caddesinden Cağaoğlu’na giden yokuşa doğru sağ taraftan dümdüz ilerleyin, Pamuk Ticaret tabelasını göreceksiniz ileride, bir iş hanının içerisinde üst katta yer alıyor.

Oraya gittiğimde de çok ilgilendi, ürünü tek tek çıkardı, nasıl kullanacağımı neler yapmam gerektiğini gösterdi ve tavsiyelerde verdi.

Uzun ömürlü bir tripod almak istiyorsanız 100 TL.den yukarı bir rakamı göze almalısınız. Ne kadar profesyonel çekimler yapmak istediğinize ve ihtiyaçlarınıza göre almanız gereken ürün değişiklik gösteriyor. Profesyonel bir satıcı size yardımcı olacaktır yoksa forumlarda her kafadan bir ses çıkıyor. Bu konu hakkında özellikle bahsetmek istedim, genel olarak memnun kaldığım yerleri paylaşmaya çalışıyorum, diğer insanlarda faydalansın, bilgi sahibi olsun istiyorum. Bende interneti bir başvuru kaynağı olarak kullanmayı seviyorum çünkü.

İlk pro gif denemem çok romantik oldu idare edin artık, aklıma ilk gelen cümleyi yazdım :)

Sevgiler



Hiç yorum yok: