7 Temmuz 2013 Pazar

Bozcaada Tatili ve ...

Geçen sene Bozcaada'ya doyamadığımız için bu sene yine gidelim dedik. Açıkçası bu sefer bize çok yavan geldi. O sessiz sakin Bozcaada gitmiş, yerine kalabalık curcuna bir yer gelmiş. Ramazan ayından önceki son hafta diye miydi anlamadık ama özellikle Ayazma Plajı tıklım tıklımdı.

Size çok şirin, sahibelerinin de dünya tatlısı olduğu bir pansiyon-otel tavsiye edeceğim. Aksoy Otel-Pansiyon. Özellikle otel kısmı yeni inşa edilmiş, dekorasyonu çok hoş. Kendinizi de güvende hissedeceksiniz. Sahibesi Nazire Hanım, gelini Hatice Hanım çok tatlılar, ilgililer. İşlerini amatör ruhla profesyonelce yapıyorlar. İlk iki gece orada kaldık fakat özel nedenlerden dolayı daha geniş üç kişinin kalabileceği bir yer bakındık ve Akarsu Kalyopi Otel'de karar kıldık. Tabi ki aradaki fark şiddetle hissediliyordu, sifon bir çalışıyor bir çalışmıyordu, duş başlığından su gelmiyordu... Sahibesi bizi kapıya ağırlamaya dahi erindi, üzerinde anahtar var girin dedi :) Sanki bu işi yapmaktan bıkmışlar fakat kendilerine de laf söyletmek istemediklerinden zaruri görevleri yerine getiriyor gibiydiler. Bizim için kalacak yerin temizliği yeterliydi, bunlara çok takılmadık ta ki 150 liramız aşırılana dek.
Maalesef çok çok tatsız bir hadise yaşadık üstelik Bozcaada gibi bir yerde. İnsanların kapılarını kilitlemeden uyudukları, paralarını açıkta bıraktıkları bir yerde... Aslında giden parasında değildik, mahremiyetimize girilmesi ve otel sahiplerinin yalan söylüyormuşuz şeklindeki ısrarları bizi üzdü.
Hadise ise maalesef şu şekilde gelişti; Saat 11 civarı denize gitmek üzere hazırlandık, eşim para çekelim dedi, benim cüzdanımda olduğu için buna gerek yok dedim ve cüzdanı mı açtım, cüzdanımda kağıt 100, 50 ve 50 liralar buruşturulmuş şekilde duruyordu. Belki altında başka paralarda vardı bilmiyorum. 50 lirasını eşime verip geri kalanı cüzdanda bıraktım ve dolaba kaldırdım. Hatta cüzdanımı alsam mı diye düşünüp plajda çalınabileceği ihtimaline karşılık oda da bırakmaya karar verdim. Kapıyı kitleyip denize gittik. 5-6 saat sonra geri döndük, uzandık bir kaç saat dinlendik. Bu arada otele döndüğümüzde yataklarımızın düzeltilmiş olduğunu gördük. Bize odanız temizlenecek şeklinde bir ikaz yapılmamıştı... Yemeğe gitmek üzere hazırlandık, cüzdanımı açtığımızda içinin boş olduğunu, paraların yerinde yeller estiğini gördük. Birden afalladık, nasıl olur falan derken etrafı aramaya başladık ama paralardan eser yok... Odanın bizim haberimiz olmaksızın temizlenmesi akabinde de paranın yok olması tesadüf mü acaba?
Otel sahiplerine bunu belirttiğimizde 14 yıldır böyle bir hadisenin ilk kez yaşandığını belirttiler ve bize inanmak istemediler. Onlar açısından düşündüğümde evet inanması zor bir durum ancak maalesef bu yaşandı üstelik bizim başımıza geldi. Sonrasında yemeğe gittik ancak iştah falan kalmamıştı bizde, daha fazla orada kalamazdık zaten, otobüs saatimizi geriye çektik, ertesi sabah en erken saate aldık biletimizi.
Geri döndüğümüzde borcumuzu ödemek üzere tekrar otel sahibesinin yanına gittik, tabi ki biz gittikten sonra konuyu iyice ele alıp ihtimalleri düşünmüşler. Biz masaya oturduk ancak sahibesi yanımıza gelip masaya oturma nezaketini dahi göstermedi, bir kaç adım ileride ayakta durarak tatlı dille bizi suçladı. Yolda düşürmüş olabilirmişiz vs.. Kaldı ki %1 bile yanılma payımız olsa biz bu konuyu kendilerine açmazdık veya cüzdanıma en son iki gün önce bakmış olsaydım düşürmüş olma ihtimalime karşılık yine bir şey demezdik. Uzun senelerdir gelen bir müşteri olsak inanacaklarmış ancak ... diyerek sessiz kalmayı yeğlediler. Bu arada odamızı temizleyen bayan iki aydır kendileri ile çalışan yabancı uyruklu birisi... Kimseyi suçlamak değil benim derdim ancak ortada bir suistimal var ve çözmek kimsenin umrunda değildi.
Velhasıl kabul etmediler, zararımızı borcumuzdan düşmeyi teklif ettiler ancak kabul etmedik.
Bu üzücü olay Bozcaada'dan soğumama neden oldu, sonraki tek istediğim -kendimi en güvenli hissettiğim yer olan- evimize dönmekti.
Bu tatsız olayı özellikle yazma gereği duydum, gidecekler yeniden düşünsün bence.

Bozcaada'da çok memnun kaldığımız bir Akdeniz-Balık restoranı tavsiye edeceğim size, Sandal Restoran, özellikle Ege Karışığını ve Karides güveci deneyin, tadı damağımda kaldı.

Bozcaada'ya ilk kez gidecekler içinse, pahalı bir yer olduğunu söyleyebilirim, hazırlıklı olun :)

Gelecek yazı Çanakkale hakkında,

❤  Kalın sağlıcakla  ❤

Yapmadan Dönme;

Çınaraltı'nda damla sakızlı Türk Kahvesi yudumla :)

Çiçek Pastanesinde Badem Lokumu yeyin :)