7 Eylül 2013 Cumartesi

10 Kilo Domatesin Hikayesi



Yakında sinemalarda :)

Havaların serinlemesinden midir bilmem kendimi kışlık hazırlarken buldum bir anda. İpek Hanımın Çiftliğini duymuşsunuzdur, kısaca a'dan z'ye doğal ürünleri satın alabileceğiniz bir çiftlik diyebilirim. Sahibesi Pınar Hanım dürüst bir kişi, ben şahsen güvenerek alışveriş yapıyorum. Piyasaya göre bir kaç kalem daha pahalı ama değiyor bence. Oradan 10 kg kışlık domates sipariş verdim, kargo eve kadar getirdiği için taşıma derdi de olmadı. Ertesi gün ürünler elime geçince sıvadım kolları. 

Domatesleri ortadan ikiye bölerek içlerini rendeledim, kabukları sıyrılmış oldu ve kabuklarını ayrı ayrı soymama gerek kalmadı böylece.
İki büyük tencere domates rendesi çıktı. Tuz ekleyip kaynatıyorsunuz sadece. Sonra sıcak sıcak kavanozlara ekleyip ağzını sıkıca kapatıyorsunuz ve kavanozları ters çeviriyorsunuz. Kapakların yeni olması garantili sonuçlar sağlar. Annem her sene kapaklarını değiştirir.

Bir kısmını da salsa sosu niyetiylen kapadım bakalım nasıl olacak :) içerisine kuru soğan, biber ve sarımsak kavurup ekledim, aynı şekilde kavanozlara paylaştırıp ters çevirdim.

İşte böyle. Afiyet olsun :)

4 yorum:

deniz dedi ki...

Bende bir liste hazırlamıştım çiftlikten almak için. Tarhanasını öneririm. Ve bana kışlık hazırlık yapma hevesi verdiniz. Ellerinize sağlık.

A-H dedi ki...

afiyetler olsun o zaman simdiden :)

Unknown dedi ki...

Tarhana kututacak yerim yok ki:( annem yapar verir bana :))
Kışlık hazırlamak zor ama kışın ne iyi etmişim diyor insan. Hadi bakalım sıva kolları sende :))

Unknown dedi ki...

Çok sağol canım :))