20 Eylül 2013 Cuma

Eminönü: Şarkhan

Şarkhan'ı duydunuz mu? Yıllardır Tahtakale, Rüstempaşa, Doğubank dolaşırım ama Şarkhan'ı yeni duydum. Çok merak etmiştim açıkçası, arkadaşım dün işten izin alınca düştük yollara. Adresine haritadan bakmıştım tahmin ederek buldum, çok kolay. Sabuncu Hanı Sokağı çıktıktan sonra sağa dönün biraz ileride sağda. Bir de Tahtakale tarafından girişi var, Türk Telekom'un arka çaprazında kalıyor.

Neden bu kadar çok yol tarifi yaptığımı bilmiyorum çünkü ben bu hanı hiç ama hiç beğenmedim. Bir kere çok pis, havasız, fiyatlar ise bana oraya gitmeye değecek kadar uygun gelmedi maalesef. Üstelik her yerden Çin malı fışkırıyordu.  Koliler ortalarda olunca ürünler ucuz mu oluyor acaba? Benim için en önemli ve rahatsız edici nokta ise hanın içerisinde, dükkanların önünde herkesin (daha çok adamların) rahat rahat sigara içiyor olmasıydı. Nefret ediyorum sigaradan.

Geçen seferki Havuzlu Han alışverişimde Tahtakale'den 10 adet demir bebek arabası süsünü 15 TL'ye satın almıştım, burada daha uygun bulacağımı düşünerek özellikle bu süsler için gittim aslında. 
Orta katlardan birisinde bebek-nikah süsleri satan bir mağazaya girdim, 12 adetine 21 TL gibi bir rakam söyleyince kaçarak uzaklaştım oradan. Sonra alt katlara doğru başka benzer bir mağazada sordum yine, 12 tanesine 15 TL dedi. Bu arada adam kendi dükkanı içerisinde fosur fosur sigara içiyordu [kendi dükkanı içer di mi?], 15 TL deyince kafam karıştı biraz dükkan içerisinde 3-5 dakika bulunmuş oldum o esnada fark etmeden dumanı yuttum sanırım, boğazım o kadar kötü oldu ki anlatamam. Hadi beni boşver, bebişin o pis havayı soluduğunu düşünmek beni üzdü. Zaten havalandırması olmayan bir bina olduğundan nefes almak normal şartlarda zordu bu şekilde daha da zorlaştı.
Velhasıl istediğim süsü Şarkhan'ın, Tahtakale girişinde hemen sağında bulunan süsleme ürünleri satan diğer benzer bir dükkanda buldum. 12 tanesine 13 lira verdim. Siz siz olun araştırıp satın alın bilhassa aşağıdaki dükkanlar daha uygun.

Şu meşhur bebe zımbırtıkları da aşağıda. Annemler seçtiği için bunu aldım, ben daha orjinal farklı bir şey düşünüyordum aslında... İçerisine gül lokumu koyacağım, kenarına da isim yazan bir kart iliştireceğim.

Bebek arabası süslerinin eve gelince birbirinden farklı olduğunu farkettim. Yapacak bir şey yok artık. 
Soldaki Şarkhan'dan aldığım.




Çok fazla fotoğraf çekemedim ama bu yazıyı okuduktan sonra sizde gitmek istemeyeceksiniz sanırım :)
Tarihi bir doku da göremedim, neden tarihi demişler anlamadım.

Sevgiyle kalın



Hiç yorum yok: