27 Ekim 2013 Pazar

Baby shower yapmalı mı, yapmamalı mı?

Baby shower yapmalı mı, yapmamalı mı? Üzerimde ciddi bir üşengeçlik var bu konuda. Açıkçası hevesim yok desem daha doğru olur. Bebiş doğduktan sonra 40 mevlüdü akabinde de diş buğdayı var. Özellikle 40 mevlüdünü bir kaç kerede yapmayı düşünüyorum çünkü çağıracak çok fazla kişi var, birbirlerini tanımayanları ayrı ayrı gruplandırmak gerekecek.

Baby shower'ı Türkçeye "bebek ıslatması" olarak çevirebiliriz. Yalnız Amerika adetlerine göre bu partinin düzenlenme amacı ile Türkiye'deki dönüşmüş olduğu hali çok farklı çünkü arada belirgin kültür farklılıkları bulunuyor. Bizler hediye kabul ederken dahi sıkılan, daha çok vermeyi seven insanlarız. Baby showerin asıl amacı, parti bahanesi ile bebeğin ihtiyaçlarının toparlanması. Amerika'da, anne adayı bir bebek mağazasında bebeğin ihtiyaç listesini oluşturuyor, partiye gelecekler de bu mağazaya gidip listeden kendi keselerine uygun hediyeyi satın alıp partide anneye veriyorlar. Bunun yanında partiyi anne adayının yakın arkadaşları organize ediyor, anne için tamamen sürpriz bir parti oluyor, Türkiye'de anne bizzat kendisi hazırlıyor :)

Diğer yandan pintereste falan bakıyorum dünya kadar parti fikirleri var, gördükçe hevesleniyorum. Hani arkadaşlarımı da bir araya toparlarsam bana da moral olur diyorum, eee vücudumun nasıl ağırlaştığını da düşününce onca hazırlığı nasıl yapacağım diyorum :)

Anlayacağınız kafa karışıklığı yaşıyorum. Ne yapsam bilemiyorum... 
İmdaaaat yardım eddiiiinn :)


















fotoğraflar pinterest

6 yorum:

DREAMER dedi ki...

Selam Canım,
Baby Shower olaylarına bizim cemaat çok yakinen hakimdir :)) özellikle bunu belirtmeden geçemeyeceğim. Bizim adetlere göre bu bir sürpriz party dir. Yani anne adayı ne zaman ve nerde yapılacağını bilmez. Tesadüfen çağırıldığı bir yerde olur. Asıl amaç zaten beklemediği bir günde onu yakalamak. Hatta doğuma çok yakın bir tarihte de olmazsa hiç tahmin edilemez :))
Gelen herkes karınca kararınca bir hediye getirir. Eğer yakını ise eksikleri bilir ve ona göre alır. Ama öyle bir mağaza ile anlaşma falan gibi değil. Daha samimice olur.
Bu güne özel oyunlar ve yarışmalar vardır. Komik ve eğlendirici. Gençler bu yarışmaları düzenler.
Bizde bir sağdıç konusu var duymuşsundur. Bu sağdıç genellikle alakadar olur.
Mesela anne için özel bir koltuk ve bu koltuğa bağlı bir şemsiye vardır. Anne adayımız, kendisi için özel hazırlanan bu koltukta ve şemsiyenin altında oturur.
Şimdilik aklıma gelen detaylar bunlar. Adetler birbirinden farklılık gösterir tabi. Ben hayatım boyunca bana yapılan o sürpriz party'yi unutmayacağım. Benim için çok değerli ve özel bir gündü.
İnşallah senin de gönlüne göre olur herşey.
Öpüyorum :))

Unknown dedi ki...

Ne guzel yazmissin Silacim. Bizde bu adet yeni yeni bas gostermeye basladigindan basi sonu bambaska :))
Beni gaza getirdin ama hazirlayacagim galiba bi seyler.

deniz dedi ki...

Nesli bende nacizane sunu öneriyorum.Suslemelerle falan sen ilgilen.ama herkese yeme içme konusunda bir görev ver.ve eğer herşey sana kalacaksa hiç kendini yorma.senin ve bebeğin sağlığı huzuru daha önemli.

Unknown dedi ki...

Baby shower güzel fakat bana israfmış gibi geliyor. Arkadaşlarımın yaptığı süpriz bir partiyi tercih ederdim :) Tabii bunlar teferruat.. Bebeğini sağlıkla kucağına almanı diliyorum canım:)

Unknown dedi ki...

Evet bu sekilde olursa daha kolay olacak :)

Unknown dedi ki...

Sürpriz bir parti olmasi gerek aslinda ama bizde farkli iste. Herkes de her zaman olmadigi icin yap diyorlar... Bakalim ufak bi seyler hazirlayacagiz sanirim