10 Kasım 2013 Pazar

Ev yapımı yoğurt nasıl yapılır?


Yoğurt yaptığıma göre artık anne olmaya hazırım =)
Bana yoğurt yapmayı öğreten de annem. Umarım bende kızımla o günleri görürüm.

Yoğurt yapmak sanıldığı gibi karmaşık ya da zor değil, hatta çok kolay. 

İhtiyacınız olanlar;
Serçe parmağınızın dayanabileceği sıcaklıkta ısıtılmış süt,
Yukarıda gördüğünüz büyük bir toprak kap için, tatlı kaşığı ucu kadar yoğurt (mümkünse doğal olsun, bulamazsanız hazır yoğurt da olabilir)

Yapılışı ise yoğurdu süte katıp karıştırıyorsunuz ve güzelce sofra bezi ile sarıyorsunuz. Sütlerin sıcakta durması gerekiyor. Hatta kalorifer peteğinin yanına koyabilirsiniz.
Akşamdan mayalarsanız sabahtan yoğurtlarınızı hazır bulacaksınız =) sabahtan mayalarsanız da yaklaşık 3-4 saat sonra olup olmadıklarına bakıp buzdolabına aktarabilirsiniz.

Püf noktaları, parmak değecek sıcaklıkta olması ve mayasını çok abartmamak. Bir de benim mayaladığım gibi toprak kaplarda yapınca daha da lezzetli oluyor. Sofraya bu şekilde getirdiğinizde de çok havalı duruyor ;)
Sütü bizim mahalledeki (Sahrayıcedid) bir şarküteriden buldum, adı Kars Şarküteri. Perşembe ve cuma günleri Bolu'dan geliyormuş, 3 litresi 10 lira ve yukarıda gördüğünüz kadar yoğurt çıktı.

Afiyet olsun =)


2 yorum:

Ezgi.Kepsutlu dedi ki...

Ben aoç yoğurt yapma setini denedim,çok memnun kaldım.sağlıklı ve de lezzetli oluyor. http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/ - Kaynak Linki: http://ailecesaglik.com/beslenme/evde-kendiniz-yapin/ev-yogurdu-yapim-tarifi/

Unknown dedi ki...

Memnun kaldiysaniz ne guzel. Hangisi kolayimiza geliyorsa o yöntemi kullanmak daha iyi tabi.