15 Aralık 2013 Pazar

Lohusa tacım ve anne rozetim



Lohusa taçlarının kırmızı olmasının nedeni, lohusaları al bastığındanmış. Yeni öğrendiğim bir yüklem. Biraz korkutucu, bir varlığın lohusalara musallat olması gibi bir şeymiş. Çok çok eski Türk devletlerinden bugüne kadar ulaşan hatta Şamanizmden geldiği düşünülmekte olan bir durummuş. 
Kötüyü çağırmak diye bir şey olduğuna inananlardanım. Her işte bir hayır vardır demek gerekir hep, pozitif düşün öyle olsun. Sabah uyandığınızda "uff yatağın tersinden kalktım" demek mi seni güne güzel başlatır yoksa "yaşasın harika bir gün olacak bugün" demek mi? Konu nereden nereye geldi, ben daha önce kimse de al basmasına rastlamadım, lohusa tacımı da rozetimle takım yapmak istedim.

Bu arada, kız bebek olursa "ııııyyy pespembe giydirmem ben onu" demiştim. Her ne kadar beyaz, sarı, yeşil, mavi! renkleri seçtiysem de sonunda yine pembeyle buluştuk bir yerlerde. Aslında tam pembe demeyelim, somon rengi diyelim. En azından kendimi bu şekilde kandırabilirim :)

Doktor bile ilk cinsiyetini söylediğinde "pembeleri hazırlayın" demişti. Bende "ben pembe sevmem ama" deyince, "valla benim kızım geçen gün arabayı da pembeye boyayalım baba  diyordu, çok seviyorlar pembe rengini" demişti.

Nasıl tacımı beğendiniz mi?



Hiç yorum yok: