22 Şubat 2014 Cumartesi

Balıklı Sofra

Akşam yemeğine arkadaşlar geleceğiz deyince, onlara mükellef bir sofra kurmaya çalıştık.
Balık menüsü hazırladım. Menü şu şekildeydi;
Ana yemek:Fırında Soslu Somon,
Mezeler:Ege Karışığı, Kırmızı Köz Biber, Zeytinyağlı Kereviz, Yeşil Salata, Rus Salatası, Sigara Böreği




Bu çiçeklere öğlen parkta rastladık. Ağaçtan dökülüyorlardı rüzgarın etkisi ile. Çimenlerin üzerinden dökülen çiçekleri topladım ve suyun içerisine koydum, hoş bir dekor oldu.



Ege Karışı ne derseniz, Bozcaada'da bir restoranda yemiştik geçen yaz. Tarifini vermediler ama biz çok gurme olduğumuzu için tarifi çözdük :))
3-5 tane çekirdeği alınmış yeşil ve siyah zeytinlerden
5 tane domates kurusu, suda bekletilmiş
kare kare minik minik kesilmiş beyaz peynir ya da erzincan tulum peyniri,
kuru kuş üzümü
minik dolmalara konan siyah kuş üzümlerinden
dolmalık fıstık (arzuya göre)
baharat olarak ise,
çörek otu
kekik
nane
üzerine de bol zeytinyağı döküyorsunuz, yeme yanında yat o kadar :))


Fırında Somon tarifini internette bakındım ve kendime göre harmanladım, kendim yaptım diye demiyorum bayağı lezzetli olmuştu ^^

1 kg. Norveç Somonu
1 adet portakal, suyu sıkılmış
1 adet limon, suyu sıkılmış
1 çay bardağı su
Yarım paket krema
2 kaşık Dijon Hardalı
2-3 dal taze soğan
2-3 diş sarımsak (damak tadına göre)
3 çorba kaşığı zeytinyağı veya tereyağı 
Zevkinize göre öğütülmüş karabiber, öğütülmüş kaya tuzu
Üzerinin süsü için portakal dilimleri 

Sosu yapmak için;Ayrı bir tavada taze soğanları ve kıyılmış sarımsağı ince ince kıyıp yağda soteleyin. Portakal ve limon suları, hardal ve kremayı karıştırın. Gerekirse biraz su ilave edin. Soğanları yağda öldürünce sosu ilave edin ve pişmeye bırakın.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok: