13 Kasım 2015 Cuma

Geç yatan bebekler için çözüm önerileri

Selam herkese,

Şuan saat 23:23. Duru'yu yatağa götürdüğümde saat 21:00'di  ve biraz önce daldı uykuya. Neredeyse her akşam bizde durumlar bu şekilde ve artık sabrımın sonuna yaklaşmaya başladım. Hadi bunları geçtim, kollarımı, yüzümü ve boynumu cimcikleme de cabası. Suratım kedi cırmalamış gibi dolaşıyorum etrafta, tabii kedi cırmaladı tabiri yanlış olmaz Duru'da bir kedi sayılır.

Duru 7,5 aylıkken mykundak diye bir yerden uyku eğitimi satın almıştım. O zaman 600 TL ödemiştim. Hemen hemen işe yaradı diyebilirim yani Duru'yu saatinde yatağa yatırıp iyi geceler anneciğim deyip odadan çıkıp gidebiliyordum o da kendi kendine uykuya geçiyordu. Aynı zamanda geceleri 5 kere uyanıp emzirilmek isterken uykuya emmeden kendi kendine geçtiği için gece uyandığında da tekrar uykuya dalmaya başladı. Geceleri uyanıp ağlamaya başladığında en az 20 dakika bekliyordum, ağlıyordu bakıyordu gelen giden yok kendi başının çaresine bakıyordu anlayacağın. Ağlama şeklini iyi dinlemek lazım burada, hani sadece seni yanımda istiyorum ağlaması mı yoksa başka bir derdi var ağlaması mı? Ağlatma fikrine karşı olanlar çok. Yalnız o dönem Duru bana yapışık vaziyetteydi, geceleri 5-6-7 defalar sürekli uyanıp meme istiyordu (aslında o açlıktan değil benim kokumu istiyordu) ve çingene çadırı misali ebebekten bir hamak almıştık orada sallıyordum, kucağıma alıyordum pış pışlar neler neler ne yaparsam yapayım Duru zaten ağlıyordu inlete inlete hem de. Dedim öyle ağlayacağına böyle ağlasın en azından bir uzman gözü var üstümüzde.

Bu düzenin bozulma nedeni Duru 12 aylık+1 haftalık olana dek gündüzleri 2 defa uyuyordu, saatleri geldiğinde yatağa koyuyordum genelde direnmiyordu tabi 1 ay boyunca her yatağa koyduğumda sürekli ağladığını hatırlatmak isterim. 12 ay+1 haftalıktan sonra 1 tane gündüz uykusunu şiddetle reddetti, gündüz uykusu 1'e düşmüştü ama ben gündüz uyku saatinin kaç olması gerektiğini bilmiyordum. Ağlamadan veya sızlanmadan yatakta kendi başına durup uyuması için yatağa gidiş dakikası bile her gün aynı olmalı, 

Eğitimi satın almaya gerek var mıydı bilmiyorum çünkü eğitimin kurucusu ve yöneticisi bayanın (adını unuttuğum gibi bakmak çok zor geldi şuan) bana bizzat bir faydası olmadı, yöntemi içeren uuuuppuzun sanırım 3 sayfadan oluşan bir pdf dosyası yolladı mailime ve içindekileri okuyup uygulamamı aynı zamanda eğitime başladıktan sonraki her gün 15 gün boyunca Duru'nun uyuduğu saatleri verdikleri linkten dakikasına kadar doldurmanı talep etti (sanki küçük bebeği olan insanların bilgisayar başına geçmeye çok vaktim oluyormuş gibi). Resmen angarya bir işti bu dakika bildirme olayı, yap bir ios uygulama ben boşlukları doldurayım değil mi? (belki yapmışlardır aradan 1 sene falan geçti). Bunun dışında akşamları beni arayıp gidişatı soruyordu tabi ilk günler sordu, sonraları aralıklarla aradı çünkü ben aramıyordum.

Bu şekilde düzen oturtmak için her şeyin düzenli olması gerekiyor. Her gün aynı şeyleri yapmanız gerek. Bebekler rutini seviyorlar, bir şeyden sonra ne yapacaklarını bilmek onları rahatlatıyor ve huysuz bebek olmuyorlar. Tabi siz rutini ne kadar seviyorsunuz diye bir sormak lazım. Şahsen hiç bana göre değil. Biz bir de çok geziyorduk o dönem, tamam arabada uyuyacak şekilde denk getirmeye çalışıyordum uyku saatlerini ama hep tutuyor bir gün uymuyor olmuyor o zaman işte.

Eğitim verirken ben olayın özünü kavradım sanırım. Size naçizane neler yapmak lazım klavyem yettiğince aktarmak istiyorum. 
Şimdi bunları yazma nedenim ise kendim için de bir tekrar yapmak, çünkü Duru'ya bir eğitim için yeniden kolları sıvadım.
  1. İlk önce bebeğiniz çok küçük ise hıçkırıklarla -sanki etini sıkıyormuşçasına- ağlama ihtimali olduğunu göz önünde bulundurmanız lazım. Ağlamaya da bilir her bebek farklı. Burada yönteminize güveniyorsanız ve eğitim verme konusunda kararlıysanız ağlamasını izleyecekseniz. Bebeğiniz büyük ise olayların farkında olduğu için ağlamak yerine farklı davranışlarda bulunabilir, yataktan çıkmak, kaçmak, size sırnaşmak veya ısırmak/cimciklemek gibi.
  2. Sabahları çok erken kaldırın. En geç saat 7'de uykusunu tamamlamış bir şekilde uyanması lazım. Başlarda, geç yatan bir bebeğiniz varsa sabahları da uyanması zor olacaktır. Fakat istikrarlı olursanız uyku saatlerini düzene oturtursunuz. Sabahları erken kalkmaya devam ettikçe akşamları uykusu erken gelecek, erken yatınca da sabahları daha dinç kalkacak.
  3. Bebeğinize bir uyku rutini oluşturmanız lazım. Her gün aynı saatte, aynı şeyleri sırası ile yapmanız gerek. Örneğin; Akşam saat 21,00. Duru'nun uyku saati geldiii diyerek, hadi anneciğim herkese iyi geceler dile ve öp diyerek evde o anda kimler varsa öptürüp iyi geceler dedirtip odasına gidersiniz, her gün banyo yaptırıyorsunuz eğer ve banyo uykusunu kaçırmıyorsa banyo+uyku tulumu giydirme+camdan bakıp ay dedeye el sallama+masal ve ışığı kapatıp odadan çıkma.
  4. Bana önerilen uyku eğitiminden bahsedeyim yalnız ben şuan bunu birebir uygulamayacağım, ilk günler yanında duracağım baktım beni aramıyor tamamen iyi geceler dileyip ayrılacağım odadan. Yöntem ise; İlk 3 gün bebeğinizin yatağının yanında duruyorsunuz (çok küçük ise sandalyede oturuyorsunuz eğer ayağa kalkabilecek kadar büyük ise yatağın yanına uzanıyorsunuz) sonraki 3 gün yataktan uzaklaşıyorsunuz  sonraki 3 gün kapının yanında duruyorsunuz, sonraki 3 gün kapıyı kapatıp odadan çıkıyorsunuz fakat kapının dışında bekliyorsunuz gerekirse ses veriyorsunuz. Sonra ise tamamen gidiyorsunuz.
Şimdi işe Duru'yu erken kaldırmakla başlayacağım çünkü gözlemlediğim bir uyku düzeni var aslında onun. Sabahları geç kalktığı için bu problemi yaşıyoruz biz.

Sizin bebişiniz size neler çektiriyor, neler yaşıyorsunuz detaylı olarak yorumlar kısmına yazarsanız sevinirim. Ayrıca sormak istediğiniz başka bir şeyler varsa seve seve yanıtlarım 

♥♥♥


4 yorum:

uykusuz anne dedi ki...

Tekrar merhaba

Unknown dedi ki...

Merhaba

uykusuz anne dedi ki...

Gecen danismak istedigimi yazmistim tabi dediniz ama cevap almadim sonra

Unknown dedi ki...

Tabi buyrun demistim. Ne danismak istiyorsaniz yazabilirsiniz ister buradan yazabilirsiniz, ister neslihancagli@gmail.com adresine mail atabilirsiniz, elimden geldigince ve bilgim dahilinde yardimci olmaya calisacagim.